عفونت لثه چیست؟

یکی از شایع ترین بیماری های دهان و لثه عفونت لثه یا آبسه می باشد. عفونت لثه یا آبسه یک بیماری باکتریایی است. ر این نوع بیماری لثه بیمار عفونت کرده و از حفره های دهان او بیرون می ریزد.

چرک در محلی که لثه آبسه کرده است جمع آوری می شود. فرد به تدریج درد اکثریت را تجربه می کند لغایت اینکه آبسه فی نفسه بترکد و آب آن گرفته شود یا با جراحی آب آن گرفته شود. در موارد نادر، عفونت لغایت حدی ترقی می کند که آماس منجر به مسدود شدن مسیرهوایی و دشواری ها تنفسی می گردد. عفونت لثه و دندان همچنین همراه با خونریزی لثه ، گوش درد، گلو درد، سردرد، تهوع، داستفراغ، تب، لرز و تعریق بسیار است و مایه بیماریهای لثه می شود.

دندان‌های سالم برای سلامت عمومی کودک مهم می‌باشند. از موعد زایش فرزندتان، موارد زیادی را می‌توانید برای افزایش سلامت دندان‌ها سپریدن دهید. برای مثال، کمک به آنها برای مسواک زدن دندان‌هایشان یا خودداری از قرار دادن کودک در تخت به همراه بطری شیر و مهار منظم دندان‌ها برای مشاهده‌ی لکه‌ها یا نقاط سیاه و نیز برنامه‌ریزی جهت چک‌آپ منظم دندان توسط دندانپزشکی کودکان . دندانپزشک اطفال شایستگی یک متخصص را دارد زیرا آنها بعد از دانشکده‌ی دندانپزشکی، دو تا سه سال دوره‌ی تخصصی اضافی را نیز می‌گذرانند. این فرمایش تضمین می‌کند که کودک شما بهترین خدمات شدنی و بهترین تجربه در پیوستگی با دندان‌ها را دریافت می‌نماید.

کیست، کیسه‌ی غیرطبیعی مملو از مایع، گاز یا جامدی است که در تن تشکیل می‌شود. این کیست معمولاً محتوای مایع است و ایجاد آن در هر جایی از دهان، از جمله استخوان، لب، زبان، حلق یا غدد بزاقی وجود دارد. کیست لثه و دندان معمولاً بدون درد و به پهنا کوچکتر از یک اینچ (2.54 سانتی متر) هستند. به انباشته شدن چرک آبسه گویند. گاهی لازم است برای از میان بردن و خارج کردن کیست ایجاد شده عمل جراحی اتمام شود.

آنتی بیوتیک برای عفونت لثه

راه هایی برای درمان و تسکین عفونت لثه می باشد. اما یکی از راه های معمول مصرف آنتی بیوتیک می باشد.
حتما قبل از مصرف با دکتر مشورت کنید.

1. آموکسی کلاو
  2. آزیترومایسین (قرص چرک خشک کن عفونت دندان و لثه)
  3. پنی سیلین
  4. آمپی سیلین
  5. کلیندامایسین
  6. آموکسی سیلین
  7. تیکارسیلین

عکس عفونت لثه

علائم عفونت لثه

لثه ای که می باشد است صورتی رنگ و مستحکم است و دندان های شما را محکم سر جای خود نگه می دارد. وقتی لثه های خود را لمس می کنید یا می شوئید، نباید مبتلا خونریزی لثه شوید. التهاب و عفونت لثه همیشه دردناک نیست و ممکن است از هستی آن مطلع نباشید. به همین انگیزه است که باید به صورت منظم به دندان پزشک مراجعه کنید.

علائم اولیه: علائم اولیه مرض لثه از پیمان ذیل هستند:

• متورم و قرمز شدن لثه ها
  • خونریزی لثه ها بعد از مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن

به این سطح ازعفونت التهاب لثه (ژنژیویت) گفته می شود.

علائم پیشرفته: در صورتی که شفا التهاب لثه چهره نگیرد، بافت ها و استخوان نگهدارنده دندان ها نیز تحت کارایی قرار می گیرد. به این بیماری عفونت لثه گفته می شود. علائم بیماری عفونت لثه از قرار ذیل است:

• تنفس بد بو
  • مزه ناخوشایند در دهان
  • لق شدن دندان ها که باعث می شود که خوراک را شدیدا بتوان خورد
  • آبسه لثه (تجمع چرک در ذیل لثه ها یا دندان ها)

بیماری ژنزیویت حاد: در موارد نادر، بیماری ای که ژنژیویت حاد (ANUG) اسم دارد، به طور ناگهانی بوجود می آید. علائم این بیماری معمولا نسبت به علائم آبسه ناگوار تر هستند و دربرگیرنده موارد زیر می باشند:

• درد و خونریزی لثه
  • زخم های دردناک
  • عقب رفتن لثه ها در بین دندان ها
  • تنفس بد بو
  • مزه فلزی در دهان شما
  • بزاق بیش از حد در دهان شما
  • مشکل در مصرف یا بلع غذا

دلایل عفونت لثه

شایع‌ترین علت التهاب لثه، بهداشت غلط دهان و دندان است که باعث برپایی پلاک روی دندان می شود و بافت های گوشه ها-کناره ها لثه را ملتهب می کند. اما دلایل دیگری نیز هستی دارد که در پیوسته به آنها پرداخته شده است :

• سیگار کشیدن و یا جویدن تنباکوهای خوردنی و وانگهی مصرف الکل که بر روی مکانیسم دفاعی بدن تاثیرگذار هستند.
  • تغذیه نامناسب از آنگونه به کارگیری کربوهیدارتها و مواد قندی و در ضمن کمبود ویتامین C
  • کمبودن بزاق و خشکی دهان
  • ترمیم های دندانی که به حقیقت اتمام نشده اند و باعث تحریک و التهاب لثه می شوند.
  • دندان های کج و مجموعاً که محل مناسبی برای جمع شدن پلاک ها هستند و تمیز کردن آنها سخت است.
  • سرطان و درمان آن و از آنگونه بیماری هایی مشابه HIV و AIDS که باعث تفریق ایمنی در بدن می شوند.
  • مصرف داروهای خاصی مانند فنی توئین (دیلانتین، فنیتک) برای تشنج، صرع و بعضی قرص های مسدود کننده کانالهای کلسیم که برای آنزیم،
  • اختناق خون بالا و سایر موارد استفاده می شود.
  • تغییرات هورمونی مشابه دوران قاعدگی، بارداری، یائسگی و یا استفاده از قرص های جلوگیری از بارداری که باعث تغییر در هورمون ها می شود. به
  • راستی افزایش هورمون ها مایه می شود که رگ های خونی موجود در لثه بیشتر در معرض باکتری و عفونت قرار بگیرند.
  • ژنتیک (این باره در حال رسیدگی و تحقیقات اغلب است اما با بررسی هایی که تا به حال اتمام گرفته است بیماری های لثه می تواند از والدین به
  • فرزندان منتقل شود.)
  • بیماری دیابت که مایه کاهش گردش خون شده و این امر مایه کاهش توانایی خود ایمنی و بهبود لثه می شود.
  • استرس زیاد که مایه تضعیف سیستم دفاعی بدن در مقابل تازش ی باکتری ها می شود.

1. درمان عفونت دندان با آب گل داوودی:
گل داودی نباید برای ما شگفت باشد. فقط یک گل نیست و دارای خواص درمانی می باشد.از دو گونه بازپسین و خشک آن به عنوان جای بهره‌گیری می شود. مواد ساختن دهنده پرکار در روغن اسانس گل داودی دارای خواص ضد حساسیت، ضد التهابی و ضد باکتری است. گل را تو آب پیمان دهید، آب را فشرده کنید و بنوشید.
۲ تا ۳ بار در روز به مدت ۱ ماه این کار را پیوستگی دهید.

2. سیر برای عفونت دندان:
سیر یک غذای خوشمزه و محبوب در بین مردم است. یک بزرگسال سالم می تواند در نزدیک ۴ حبه سیر در روز مصرف کند، هر گل سیر برابر ۱ گرم است. سیر را به هر شکلی میتوانید کاربرد کنید، آرد شده، سیر خام، پخته شده، روغن سیر و غیره. همه آنها مزایای بهداشتی شگفت آور ی دارند.
سیر بسیار ضد عفونی کننده است. ترکیب سیر حاوی بسیاری از آنتی بیوتیک ها است، آلیسین به مبارزه با ویروس و باکتری های بیماری زا کمک می کند.
پوست سیر را کنده و ساقه های سیر را بشویید.
یک تا دو حبه سیر تازه را به مدت ۳۰ ثانیه در دندان آلوده پیمان دهید.
سپس دهان را بشویید و برای از بین رفتن بوی بد دهان از روغن گل میخک کاربرد کنید.

احتیاط: سیر یک ادویه معمولی است که تأثیر سودمند آن بر سلامت انسان شناخته شده است.
اما ازخوردن سیر مانده به شدت امتناع کنید حتی اگر در یخچال حفاظت شده باشد.

3. بهبود با زنجبیل:
درمان عفونت دندان با زنجبیل زیاد ساده است؛
یک زنجبیل بازپسین بگیرید.
پوست زنجبیل را نکنید تنها با آب آن را بشویید.
زنجبیل را به تکه های حقیر تقسیم کنید.
بر روی دندان آلوده بریزید
یا با آب زنجبیل دهان را بشویید .
یا قبل از خواب به مدت ۵ دقیقه زنجبیل را بجوید.
این روند را بین ۷ لغایت ۱۰ روز تکرار کنید.
اگر نمی توانید جویدن قطعات اخیر زنجبیل را تحمل کنید، چای زنجبیلی تعبيه و بنوشید.

4. عسل برای رفع عفونت دندان:
این فکر که عسل می تواند عفونت دندان را درمان کند عجیب است؛ به خصوص وقتی که باکتری ها برای زنده ابقاء و زیاد شدن احتیاج به شکر دارند. با این حال، عسل می تواند رشد باکتری های پلاک و مقدار اسید تولیدی آن را تفریق دهد. فلذا عسل خالص غذای ضد پوسیدگی دندان است.
۲ قاشق غذاخوری عسل و پودر دارچین را در یک لیوان آب گرم بریزید،
مخلوط کنید و سپس در دهان و پای دندان ها بگیرید و مضمضه کنید..

احتیاط: اگر از عسل برای شفا عفونت دندان بهره‌گیری می کنید، باید به طور همیشگی به شغل خویش پیوستگی دهید تا کارآیی بالایی داشته باشد. به یاد داشته باشید که بعد از استفاده از این مخلوط با آب گرم دهان را بشویید .

5. رفع عفونت دندان با کمپرس سرد:
قرار دادن یخ در دهان ممکن است وضعیت عفونت دندان را کاهش دهد. وانگهی تورم و درد را کاهش می دهد. آنچه شما باید سپریدن دهید این است:
بسته یخ را در یک حوله قرار دهید.
آن را به مدت ده دقیقه در خارج از دهان قرار دهید.
در صورتی که دانستن می کنید خیلی سرد است، بسته یخ را بردارید.

6. چای کیسه ای برای درمان عفونت دندان:
نوشیدن چای زیاد مایه می شود که دندان ها رنگ و لکه بگیرند، اما همه نمی دانند به کارگیری کیسه های چای در شفا بیماری های دندانی مفید است. برای بهبود عفونت دندان با به کارگیری این روش، به سادگی مراحل ذیل را سپریدن دهید:
چای کیسه ای را در آب گرم پیمان دهید.
اجازه دهید در دمای اتاق خنک شود.
چند ساعت کیسه چای را روی ریشه آلوده قرار دهید.
دهان خود را با یک محلول نمکی آب گرم شستشو دهید.
چندین روز تکرار کنید.

7. شفا عفونت دندان با روغن زیتون:
ما معمولا از روغن زیتون برای صافی مو و سفیدی پوست بهره‌گیری می نماییم . علاوه بر این، روغن زیتون آبسه دندان را شفا می کند. ترکیب روغن زیتون همراه با روغن گل میخک، پرتو غیرمنتظره خواهد داشت، زیرا حائز ویژگان ضد التهابی است.
۵۰ میلی لیتر روغن زیتون و ۱۰۰ میلی لیتر روغن گل میخک را آماده کنید.
دو روغن را با هم ترکیب کنید.
توپ پنبه ای را به روغن آغشته و بر روی دندان پیمان دهید.
هر بار که درد رویداد می افتد، فرآیند را ۳-۴ بار در روز تکرار کنید، این مایه می شود که پرماسیدن نکویی داشته باشید.

8. زردچوبه برای عفونت دندان:
زردچوبه بیشتر به عنوان یک دارو گیاهی شناخته می شود که به نسوان کمک می کند زیباتر شوند و یا برخی از بیماری های دستگاه گوارش، استخوان ها را شفا میکند. با این هستی بهبود عفونت دندان با زردچوبه به نکویی شناخته نشده و کاربردی نیست.
زردچوبه دارای خواص ضد درد و مهار باکتری است، به طوری که زردچوبه نیز به عنوان راهی برای تفریق عفونت دندان درد در منزل به سرعت اعمال می شود.
زردچوبه بسیار خوش خیم است و عوارض جانبی را به همراه ندارد. عنصر اصلی زردچوبه، کورکومین است، که ضد ریزاندامگان و ضد عفونی کننده بوده و قابل سنجش با بسیاری از آنتی بیوتیک ها است.
کورکومین دارویی است که می تواند حفره ها را از بین ببرد.

لبخند‌+ با شماست.