خدمات

خدمات دندان‌پزشکی ما

ایمپلنت

ایمپلنت دندان:اگر یک یا چند دندان از دست رفته دارید و در حال بررسی کاشت دندان هستید،ما میتوانیم به شما کمک کنیم. شما می توانید از این راهنمای استفاده کنید تا بتوانید درک کنید. برخی از مردم به دلیل افزایش سن و یا دیگر مشکلاتی که ممکن است برای هرکسی پیش آید، یک یا تعدادی از دندان‌هایشان را از دست داده‌اند. این مشکل نه تنها از لحاظ ظاهری خوشایند نیست، بلکه مشکلات دیگر مانند ناراحتی ناشی از خوب غذا نخوردن و… را نیز به وجود می‌آورد. به دلیل مشکلات این چنینی و نیز مسائل زیبایی شناختی دندان ها، افراد به دنبال روشی دائمی برای جایگزینی دندان های از دست رفته ی خود هستند. پیش از به وجود آمدن ایمپلنت دندان، استفاده از پروتز متحرک (در اصطلاح عامیانه دندان مصنوعی) به جای ایمپلنت مرسوم بود.

لمینت

لمینت در واقع یک لایه یا پوسته‌ای از مواد دندانپزشکی است که بر روی دندان‌ها قرار می‌گیرد و آنها را به فرم و شکل دلخواه بیمار تبدیل می‌کند. این روش درمان بیشتر جنبه زیبایی داشته و توسط دندانپزشک در مطب انجام می‌گیرد.
لایه‌ای که در لمینت بر روی دندان‌های شخص قرار می‌گیرد بسیار نازک است و رنگ آن نیز با توجه به سلیقه و انتخاب بیمار ساخته می‌شود. برخی علاقه‌مند به رنگ‌های بسیار سفید هستند و برخی تمایل دارند رنگ لمینت‌ها نزدیک به رنگ دندان‌هایشان بوده و جلوه‌ای طبیعی داشته باشند. البته روند انجام کار لمینت متفاوت بوده و هر شیوه مراحل و مواد مصرفی مختص به خود را خواهد داشت. اما در مجموع لمینت دندان به دو شیوه و با استفاده از دو نوع مواد مختلف انجام می‌گیرد.

1. لمینت ونیر کامپوزیت
  2. لمینت سرامیکی
ترمیم و اندو

ریشه دندان که خود شامل پالپ ( عصب ) می باشد که پالپ خود تشکیل شده ازعروق، اعصاب و سلول. بیشتر افراد در طول زندگیشان دچار دندان درد شده اند وشدت این درد با توجه به مقدار پوسیدگی و عفونت متفاوت می باشد . زمانیکه دندان شما در برخود با سرما و گرما یا در هنگام خوردن مواد غذایی سفت دچار درد شود و واکنش نشان دهد آن را جدی بگیرید زیرا این علائم نشان می دهد که دندان شما دارای مشکل می باشد . پس باید به دندانپزشک مراجعه کنید تا همان ابتدا ، درمان شده و از پیشرفت آن جلوگیری شود . در صورت ترمیم نکردن پوسیدگی های سطحی ، این علائم بیشتر شده و درد شما شدیدتر می شود . در این حالت عفونت و پوسیدگی به پالپ یا به اصطلاح عام عصب رسیده است .

کامپوزیت

کامپوزیت ونیر روش درمانی ماندگار و تقریبا بدون ضرر برای زیبایی لبخند های شما می باشد که با شیدهای مختلف رنگی برای انواع دندان و برای انواع سلیقه ها می تواند لبخندی منحصر به فرد را برایتان به ارمغان آورد. خوشبختانه با پیشرفت های زیاد علم دندانپزشکی در دو دهه اخیر، هر روز مواد جدیدتری برای ترمیم و زیبایی دندان ها ساخته می شد. کامپوزیت ونیر یکی از بهترین درمان ها برای ایجاد ظاهری زیبا و طبیعی در بیماران است و می تواند بسته به تمایل بیمار روی هر تعداد از دندان های وی نصب شود.ونیر کامپوزیت معمولا در یک جلسه روی دندان نصب می‌شود و درصورتی که مراقبت درست و اصولی از طرف شما تامین گردد میتواند تا 7 سال عمر کند. کامپوزیت های سرامیکی نیز از طول عمر بیشتری برخوردار هستند.

بلیچینگ

بلیچینگ دندان در واقع به تمام روش های شیمیایی خانگی و دندانپزشکی گفته می شود که به کمک آن ها دندان ها سفید می شوند. در این خصوص باید بدانیم که بیشتر، زمانی که از مواد شیمایی مانند هیدروژن پراکسید برای سفید شدن دندان استفاده شود از اصطلاح بلیچینگ استفاده می کنند و روش های دیگر مانند استفاده از زغال فعال، پودر نارگیل و … روش های بلیچینگ دندان نیستند زیرا آن ها مواد شیمایی ندارند و روش هی طبیعی به شمار می روند.

پروتز دندان

دندان ها به دلایل متفاوتی مانند پوسیدگی و آسیب دیدگی می توانند بیفتند و یا شکل طبیعی خود را از دست بدهند. همانطور که شاید در عکس پروتز دندان دیده اید، کار پروتز دندان “اصلاح طرح لبخند“، جایگزینی و ترمیم دندان های افتاده و یا تغییر شکل یافته است. یک پاسخ ساده تر هم برای پروتز دندان چیست وجود دارد، پروتزهای دندانی در واقع همان دندان های مصنوعی یا روکش هایی است که بارها نام آن را شنیده اید. برخی از مزایای مهم پروتز دندان عبارت اند از:

• بازتوانی و نگهداری موثر از دهان و دندان
  • حفاظت از دندان های مصنوعی جزئی
  • کاهش تحلیل رفتگی استخوان فک
  • افزایش کیفیت زندگی بیماران
  • افزایش زیبایی
ارتودنسی

درمان ارتودنسی، باعث صاف شدن و حرکت دندان‌ها به بهترین حالت ممکن می‌شود. این حرکت باعث بهبود ظاهر و حالتی که دندان‌ها هنگام گاز زدن دارند و حتی باعث راحتی در تمیز‌کردن آنها میشود ؛ برخی افراد دارای دندان‌های فوقانی رو به جلویی هستند که ناخوشایند به نظر می‌رسند احتمال بالایی وجود دارد که این دندان‌های برجسته دچار آسیب دیدگی شوند، اما درمان ارتودنسی می‌تواند آن‌ها را حرکت داده و به جای درست خود باز‌گرداند. در مواقعی، فک بالایی و پایینی در جای درست خود واقع نمی‌شوند و باعث ایجاد ظاهر نامناسب برای دندان‌ها و روی هم قرار گرفتن نادرست آن‌ها هنگام گاز زدن می‌شود. درمان ارتودنسی هر دو عامل فوق را تصحیح می‌کند.

خانه رزرو نوبتارتباط با ما
واتساپ